zondag 8 november 2015

Verjaardag

Gisteren hebben wij de verjaardag van mijn pa gevierd, 84 jaar is hij geworden.

's Ochtends was ik al even naar het verzorgingshuis gegaan voor de 'was-wissel' en natuurlijk om mijn pa een knuffel te geven. Trots liet de verzorging een boek zien dat hij van de afdeling had gekregen. Een bekend boek... Ik weet, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, maar ik kreeg toch een nare kronkel in mijn maag. Het boek was niet nieuw, maar dat was niet de oorzaak van die kronkel. Ik liet mijn moeder het boek ook zien, maar bij haar viel het kwartje niet. Bij ons in het dorp huist in een 'leeg' winkelpand een 2de hands boekwinkel. Je kunt daar je overtollige boeken brengen en men verkoopt ze voor 1 รก 2 euro p st., waarna men een leuk/goed doel zoekt in de omgeving om een donatie te doen. Precies..., ik denk voor 99% dat hij zijn eigen boek weer heeft gekregen. Stapels heeft echtgenoot daar heen gebracht, afkomstig van mijn ouders. Boeken over scheepvaart en water (niet dat uit de kraan). De boeken met veel kleurenfoto's hebben wij zelf nog behouden en 'gemerkt' bij hem in de huiskamer gelegd. Dit boek was vnl voorzien van zwart-wit plaatjes.

Gauw vergeten...
's Middags een gezellige dag gehad met de familie. Pa was super netjes gekleed, incl nieuwe pet :-), maar het meeste is toch wel langs hem heengegaan. Gelukkig hadden we ook voor veel lekkers gezorgd, iets waar hij zichtbaar nog van geniet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten